A Csapó mobil gumiszerviz számtalan szolgáltatása mellett gyakran értékesít gumiabroncsot és felniket a gépjármű tulajdonosok részére. Sok esetben elhangzik a kérdés: alufelni vagy a lemezfelni (acélfelni) jobb választás az autónkra? Ebben az írásunkban ezekről értekezünk szakmai szemmel.
Rövid történelmi kitekintés
A régebbi időkben (80-as évek során) az autók legtöbbje lemezfelnivel volt felszerelve. A technológia fejlődés és az autók formavilágának forradalmi változása magával hozta a 2000-es évek során az alufelnik piaci térnyerését. Ez köszönhető volt a nagyszerű adottságoknak és annak, hogy a sport és luxusautók szinte elképzelhetetlenek voltak nélkülük.
Eldöntendő kérdés, hogy milyen felni kerüljön az autóra
Sok autótulajdonos találkozhat azzal a döntéssel, hogy milyen típusú felni legyen az autóján. Az egyik leggyakoribb döntési pont az, hogy alufelnit vagy lemezfelni legyen a választott opció. Mindkét típusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai.
Alufelni hátrányai
Az alufelni azonban nem minden esetben az ideális választás. Árban jóval drágább, mint a lemezfelni, és könnyebben sérül, például éles kavicsok vagy szélsőséges időjárási viszonyok hatására. Az alufelni karcolásai és sérülései nehezen javíthatóak, és a javításuk drága lehet. Jó pár szakember úgy gondolja, hogy ez a típusú felni inkább a megjelenése miatt közkedvelt és nem a funkciói miatt.
Alufelni előnyei
Napjainkban az alufelni az egyik legnépszerűbb választás, és nem véletlenül. Kiválóan néz ki, modern megjelenést kölcsönöz az autónak. Ezen felül jóval könnyebb, mint a lemezfelni, így javítja az autó menetdinamikáját, mert kisebb a gördülési ellenállása. Az alufelnik javítják az autó teljesítményét és csökkentik az üzemanyag-fogyasztást is.
Lemezfelni (acélfelni) előnyei
A lemezfelni az alufelninél jóval olcsóbb és sokkal strapabíróbb, ellenállóbb az éles tárgyakkal szemben. Ez a típusú felni könnyen javítható, és az esetleges sérüléseket helyben lehet orvosolni. A lemezfelniről tudni érdemes, hogy nemcsak olcsóbb, hanem időjárás-állóbb is, mint az alufelni.
Lemezfelni (acélfelni) hátrányai
Sajnos az acélfelniknek is megvannak a saját korlátaik. Az egyik nagy hátránya, hogy jóval nehezebb, mint egy alufelni, ami miatt az autó menetdinamikájára is komoly hatást tud gyakorolni. A másik komoly hátránya a megjelenése, hiszen fekete és szürke színben lehet őket megvásárolni és nem igen mutat jól (nem hozza a Cool érzést) egy sportkocsin. Amit kevesen tudnak, hogy 17 col felett nem használhatók az autókon ezért felette már csak az alufelni jöhet szóba.
Mi a megoldás?
Minden jármű tulajdonosnak magának kell eldöntenie, hogy mit tart fontosnak. Mi azt tapasztaljuk, hogy ha van elegendő összeg valakinek a számláján és az autó megjelenése számára fontos, akkor a téli és nyári garnitúra gumit is alufelnin szokta tartani. A kevésbé tehetősek az acélfelnit választják a téli és nyári gumihoz is, hiszen fenntartásuk és javításuk igen kedvező pénzügyileg. Létezik még a köztes megoldás is. Nyáron, mikor fontos az autó megjelenése, akkor alufelni látható a járművön és télen, mikor beköszönt a havas, esős, jeges idő, akkor felkerül az acélfelni egy dögösebb gyári dísztárcsával.
Rövid lezáró gondolat az acél és alufelnikről
Összefoglalva, mindkét típusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai, és a választás attól függ, hogy milyen körülmények között használja valaki az autót. Az alufelni modern megjelenést kölcsönöz az autónak, javítja a teljesítményt és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, de drágább és könnyebben sérül. A lemezfelni olcsóbb, strapabíróbb és időjárásállóbb, de nehezebb és kevésbé modern megjelenést kölcsönöz az autónak. A döntés az autó tulajdonosán áll, hogy melyik típusú felnit választja.
Ha önnek mobil gumicserére, új abroncsokra, lemez vagy alufelnire lenne szüksége, keressen minket bátran. Segítünk, hogy az autójára az ön elképzelésének megfelelő abroncsok, felnik kerüljenek.
Csapó Dániel
Mobilgumis szakember