Az elmúlt évek során számtalan esetben kérték már meg cégünket a Csapó mobil gumiszervizt, hogy segítsünk megoldani egy kerékproblémát, klasszikus defektet vagy durrdefektet az M0-ás autópályán. Hogyan történik a mobil gumiszerelés, defektjavítás, kerékcsere az M0- ás autópályán? Miként látják a mobilgumis szakemberek az M0-ás körgyűrűt? Mostani írásunkban erről osztunk meg néhány érdekes információt.
M0-ás körgyűrű mobilgumis szemmel
Az M0 –ás körgyűrűt 2005 – ben kezdték el építeni. Az eddig elkészült útszakasz 79 kilométer hosszú. A teljes tervezett hossz 108 kilométer. Kiindulási települése Budaörs. Építése során a legfontosabb célok között szerepelt a tranzitforgalom kiszorítása a fővárosból és az autósztrádák és autópályák közvetlen elérése. Jelenleg az alábbi autópályák, autósztráda közelíthetőek meg az M0-ás körgyűrűről:
- M1-es autósztráda
- M2-es autópálya
- M3-as autósztráda
- M4-es autópálya
- M5-ös autópálya
- M6-os autópálya
- M7-es autósztráda
Az M0 – ás autópálya útjai mobilgumis szemszögből
A Csapó mobil gumiszerviz az M0 –ás autópálya teljes útvonalán nyújtja mobilszervizes szolgáltatásait. A mi tapasztalataink azt mutatják, hogy reggel 7 órakor és a délutáni órákban elég erőteljes forgalom tapasztalható a teljes útszakaszon a hétköznapokban. Hétvégén egy fokkal gyengébb a forgalom, de a nyári időszakban ez nem igazán mondható el, hiszen mindenki igyekszik a Balatonra, Velencei tóra vagy külföldre. A reggeli órákban gyakran tapasztaljuk, hogy az M3-as, M2-es autópályákon a lehajtók tömve vannak. Sajnos ennek hatása, hogy az autók feltorlódnak és ez nagyban megakasztja az egyenesen haladó autók forgalmát is. Autógumis szemmel azt mondhatjuk, hogy az M0 –ás körgyűrű legtöbb útszakasza még mindig elég jó minőséget képvisel. A legtöbb helyen 2,3 vagy 4 sávon közlekedhetünk. Milyen esetekben találkozhatunk itt gumiabroncs sérülésekkel? A legtöbb esetben az útburkolat hibája (nagyobb kátyúk, felgyűrődések) vagy valamilyen törmelék miatt sérülnek a gumik. Találkoztunk már olyan esettel, hogy valaki a lehajtónál a 40 kilométeres sebesség helyett 80 kilométeres sebességgel száguldott be a kanyarba és a szalagkorlátnak ütközött. Az autóról leváló fém törmelékek az útra kerültek és a következő két autónak a kerekét felhasították, ezáltal a defekt miatt ők sem tudtak tovább haladni. Sajnos az a jelenség sem ritka, hogy öreg az abroncs a járművön és a nagyobb sebesség okozta terhelés miatt leválik a futófelületről. Mi szakmailag mindenkinek javasoljuk, hogy tartsák be a vezetési szabályokat és a korlátozó táblákat az M0 –ás autópálya teljes vonalán.
Mit tegyünk, ha defektet, durrdefektet kaptunk az M0-as autópályán?
Az M0-ás autósztráda a legtöbb helyen két forgalmi sávval és egy leállósávval épült meg, de vannak olyan útszakaszai, ahol akár négy sávban is lehet közlekedni. Abban az esetben, ha valaki defektet kap, akkor törekedni kell arra, hogy a külső sávba vagy a leállósávba próbáljon félreállni. A megállás után a legfontosabb a sárga mellény felvétele (kizárólag ezzel szabad kiszállni a járműből) majd az elakadásjelző háromszög kitétele. Fontos, hogy soha sem az autóban várjuk meg a segítség érkezését, hanem igyekezzünk a szalagkorláton túlra menni és onnan felhívni mobilgumis szakembert.
Milyen adatokat érdemes megadni a mobilgumis szakembernek?
- A legfontosabb, a sérülés jellege. Abban az esetben, ha a gumi külső felületén vágás jellegű sérülést látunk, akkor azt már nem lehet javítani, kizárólag cserélni. A durrdefekt esetén szintén nem lehet javítani a kereket, kizárólag cserélni. Lassú leengedés esetén 90% -ban javítható a gumiabroncs a helyszínen.
- Fontos megadni a guminak a gyári méretét. Ezeket az adatokat egy laikus is le tudja olvasni az abroncs külső felületéről.
- Mondjuk el, hogy pontosan hány darab gumiabroncs sérült meg. Találkoztunk már olyan jelenséggel, hogy egy baleset után a lehajtón maradt egy fém alkatrész, ami az autó első és hátsó kerekét is megsértette.
- Pontosan mondjuk meg, hogy hol tartózkodunk helyileg. Ha kilométerkő alapján nem tudjuk meghatározni, akkor a mobiltelefonon nézzük meg a pontos GPS adatokat.
Mindezen adatok ismeretében a mobilgumis szakember a helyszínre érve, kiibolyázza a területet és a helyszínen javítja vagy cseréli a gumit, gumikat.
Milyen mobilgumis szolgáltatásokat nyújtunk az M0 –ás autósztrádán?
- Mobil defektjavítás gépkocsin
- Mobil kerékcsere gépkocsin
- Mobil defektjavítás kamionon
- Mobil kerékcsere kamionon
- Mobil defektjavítás teherautón, furgonon
- Mobil kerékcsere teherautón, furgonon
- Mobil defektjavítás kisbuszon, buszon
- Mobil kerékcsere kisbuszon, buszon
- Mobil defektjavítás motoron
- Mobil kerékcsere motoron
- Mobil defektjavítás terepjárón
- Mobil kerékcsere terepjárón
- Centírozás bármilyen típusú járművön
- Egyéb mobilgumis szolgáltatások
- Mobil gumiszerelés a kivezető autóutakon
A Csapó mobil gumiszerviz képes bármilyen járművön (kamion, autóbusz, gépjármű, teherkocsi, furgon stb.) gumit cserélni az M0 –ás autópálya egész szakaszán. Ha esetleg valamilyen oknál fogva autómentésre lenne szükség, akkor autómentő partnerünk segítségével ezt is képesek vagyunk orvosolni. Ha önnek gumiszerelésre, kerékcserére, defektjavításra lenne szüksége az M0-ás körgyűrűn vagy Magyarország bármelyik autópályáján (Mobil gumiszerviz M3-as autópálya), akkor hívjon minket nyugodtan az év bármelyik napján éjjel nappal. Segítünk, hogy nyugodt körülmények között tudja folytatni útját.
Csapó Dániel
mobilgumis szakember